miércoles, 20 de junio de 2018

Apadrinament Lector 2017-2018

Des de fa uns anys, a l'escola portem a terme un projecte col·laboratiu entre el primer cicle de secundària i educació infantil i cicle inicial. El projecte d'Apadrinament Lector està centrat en fer de la lectura una activitat lúdica tant pels més grans com pels més petits. L'objectiu principal és fer que els alumnes de secundària ajudin als de primària en el moment de la lectura, per així aconseguir més fluïdesa.

Aquest any, els alumnes dels sis cursos de primer i segon d'ESO han treballat en equip amb els alumnes de P-5 i primer de primària amb resultats molt positius, tant pels veterans (que han après a què no tothom aprèn de la mateixa manera i que la paciència és la base de tot aprenentatge) com pels benjamins (que durant tot el mes desitjaven que els seus padrins apareguessin per la porta de la classe per ajudar-los amb la lectura).

Les valoracions del projecte han sigut molt positives. L. Gordillo de 1r ESO-A explica "l'apadrinament lector és fantàstic i increïble. És molt bonic acompanyar als nens de P-5 en aquest camí de les lletres, d'aquesta forma també aprens com són els nens petits", mentre que la seva companya C. Martínez, de la mateixa classe, apunta que "no és tan fàcil ser professor". J. Sttoppa, de 1r ESO-C, el valora com "ha sido una experiencia bonita y divertida, porque ver como los niños aprenden a leer es agradable y tienes una motivación extraordinaria". Alhora, D. Fernández, de 2n ESO-B, descriu l'apadrinament lector con "una activitat molt divertida perquè tracta de què cada padrí té un fillol i has d'ensenyar al teu a llegir".

A més, tant padrins com fillols han rebut un regal original creat per ells mateixos per commemorar el final del projecte.

"Apadrinament és aprendre" (J. Iribarne, 2n ESO-B)








No hay comentarios:

Publicar un comentario